// מאמר קצר שפורסם בבלוג Ronenbekerman //

שלבים ראשונים לפני יצירת החומר

בשלב הראשון אנו צריכים להגדיר לעצמנו את אופי החומר שלנו. זה למעשה אחד השלבים החשובים ביצירת חומר ראליסטי ככל הניתן. כאשר מדובר בחומרים מורכבים, מומלץ לעשות רשימה של אותם מאפיינים בצורה הבאה:

  • פני המשטח (צבע, טקסטורה, חספוס, חורים וכו')
  • ברק
  • השתקפות
  • שקיפות

כעת אנו צריכים לבחון דוגמאות מהעולם האמיתי. כיצד האור חודר ומתפזר על גבי המשטח, כיצד הוילון מתנהג ביחס לאור במצבי תאורה שונים, איך הבד מרגיש כאשר נוגעים בו, האם הוא רך, חלק, או כבד.

ניקח לדוגמה את מאפייני הוילון הבא:

Curtain2

ניתן לראות צבע לבן עם פסים עדינים ודקים.

הוילון נראה שקוף יותר בכיוון הראיה, ופחות שקוף לכיוון הצדדים. מאפיין זה דומה מאוד לאפקט Fresnel . סיבה נוספת לכך קשורה גם לכפלים שנוצרים בווילון (נקודה חשובה מאוד לשלב בניית אובייקט הוילון בתלת מימד, אך לא ניגע בה במאמר זה).

וילון משי עם מעט ברק.

האור מגיע מהחלון ומתפזר דרך הוילון אל חלל החדר.

יצירת החומר

הנה כמה צילומי מסך של הגדרות החומר שלנו:

Curtain

1. אנו משתמשים ב Vray 2-Sided Material כחומר הבסיס, כדי "לחקות" את התפזרות האור דרך משטח דק כמו וילון.

2. במאפייני הReflection – נסמן V לאפקט Fresnel עם מעט טישטוש בברק.

3. על מנת לחסוך בזמן הרינדור אנו יכולים לבטל את האופציה Trace Reflections

4. במאפייני ה- Refraction  (שקיפות) נכניס מפת Falloff, שתגרום לווילון להראות פחות שקוף כלפי הצדדים. בתוך מפת ה-Falloff  נכניס תמונה של פסים לחלק הקדמי והאחורי שתיצור אפקט של פסים עדינים על הוילון עצמו. אפשר לראות את כיוונון העקומה של הFalloff בצילום המסך.