טיפים לצילום ארכיטקטורה

20/12/2014

קלאסי או עכשוי, צילום ארכיטקטוני יכל להיות מאתגר ומספק באותה מידה. הנה מספר טיפים שיעזרו לך להתחיל:

1. שים לב לכיוון האור שכן הוא יכל להעצים את הקונטרסט, צללים, טקסטורות והשתקפויות. רמות גבוהות של קונטרסט עלולות לגרום למצלמה לחשיפה לא נכונה. במצב תאורה שכזה מומלץ לפצל את הצילום למספר צילומים עם חשיפה שונה (חלוקה לאיזורים הבהירים ביותר, לאיזורי הביניים ולאיזורים החשוכים ביותר) ומאוחר יותר לאחד את שלושת החשיפות, לתמונה אחת מאוזנת בתוכנה ייעודית לכך.

bracketing

2. עדשות רחבות הן אידיאליות לצילום מבנים, מאחר והן מאפשרות לצלם לכלול את המבנה כולו ביחד עם הסביבה הקרובה שלו. אולם לא תמיד העדשה שבידך תצליח לכלול שטח רחב כל כך, במצב כזה אפשר להשתמש באופציה של צילום פנורמי. כמעט כל מצלמה קומפקטית מכילה פונקציה של צילום פנורמי, שמאחד מספר תמונות עוקבות לצילום אחד רחב.

architecture photography: Campus de l'UQAM - Complexe des sciences Pierre-Dansereau and President Kennedy building, downtown Montreal, Quebec, Canada

3. צילום חללי פנים יכל להוות אתגר בכל הנוגע לאיזון הצבעים של התמונה, במיוחד כאשר נעשה שימוש בסוגים שונים של תאורה מלאכותית. לכן זכור לפצות על כך בעיבוד מאוחר יותר של התמונה, או השתמש בכרטיס נייר ייעודי אותו מניחים במרכז החלל וממנו ניתן לקרא באופן מדוייק את האיזון הלבן.

צילומי פנים של מבנים ישנים או מסורתיים יכל להיות בעייתי, מאחר ופתחי החלונות והדלתות קטנים ומכניסים מעט אור טבעי לתוך החלל. נסה להשתמש בחצובה על מנת לצלם בחשיפה ארוכה, שתכניס אור רב יותר לחיישני המצלמה. לחילופין ניתן להשתמש בתאורה מלאכותית נוספת, שתפצה על האיזורים חשוכים מדי.

4. כאשר השמש שוקעת, צורות חדשות של ארכיטקטורה מתגלות. כדי לצלם את האובייקט כסילואט (צללית) בזמן שקיעה. מקם עצמך בצד אחד, כך שהמבנה נמצא בינך לבין השמש. וודא שהפלש כבוי ושהחשיפה מכוונת לשמיים. אם החלק הקדמי של התמונה מואר מדי, כוון את פיצוי החשיפה לערך שלילי על מנת להכהות אותה.

צילומי לילה יכולים להיות מאוד דרמתים ואטמוספרים, אך זכור לקחת אותן כאשר נשאר עדיין צבע כל שהוא בשמיים, כך שיתקבל טון לרקע ודגש על פרטים שונים בתמונה. כמו קודם, מקם את המצלמה על חצובה, השתמש בחשיפה ארוכה וצמצם רחב. השתמש בISO נמוך כדי להמנע מרעשים וגירעון של התמונה .

back-of-house-dusk-2-large

5. בניגוד לצורות אחרות של צילום, תמונות ארכיטקטורה מושכות יכולות להווצר בכל תנאי מזג אוויר. כנסיה ביום בהיר יכולה להתפס בעיני הצופה כנעימה, אך צילום של אותו המבנה בשעת סערה עם ערפל מרחף על האדמה מציגה משמעות שונה ומעניינת יותר.

6. השתקפויות מוסיפות מימד נוסף לתמונות אדריכליות ומאפשרות לצלם ליצור משטח עבודה, שעליו הבניין משנה צורה ופרספקטיבה. מרחב ציבורי שופע במשטחים מבריקים, כמו חלונות, מזרקות, שלוליות, רחובות רטובים, אגמים ועוד.

4826856491_a05ded79dd_z

7. בניין ממוצע גבוה בהרבה מנקודת המבט של הצלם, כך שזה בלתי נמנע לקבל עיוותים של קווי הפרספקטיבה בצילום, אך באותה מידה זה יכל להעביר תחושת מתח בתוך הפריים. מקם עצמך קרוב לבסיס הבניין וצלם ישירות כלפי מעל. אם סגנון צילום שכזה אינו מועדף אליך, אז עמוד רחוק יותר מהבניין ונסה לתת תחושת קנה מידה על ידי שילוב אלמנטים נוספים בתמונה כמו אנשים, עצים, מכוניות, ספסלים וכו’.

681x454.3

8. צילום מבנים ארכיטקטונים לא צריך להיות רק אסטטי וגרפי, הוא צריך לספק בנוסף מימד של תנועה, סדר ומקצב. משחק עם קווים, תאורה, צללים והיררכיה יכל לספק עניין נוסף. נסה לתפוס את הסימטריה או המקצב הקיימים במבנה ובכך לחזק את הנושא של התמונה. לחילופין נסה להתנתק מהחשיבה המסורתית של קוים ישרים ומקבילים וחפש אחר עקרונות הטבע על ידי הכנסת עקומות ועיגולים בצללים והשתקפויות ובכך לרכך את המבנה עצמו.

staircase

 

Skip to content