הכנת חומרי גמר להדמיות

20/12/2014

// הפוסט הבא נכתב במקור על ידי Peter Guthrie, אומן בולט בתחום ההדמיות האדריכליות //

הדבר הראשון שאני עושה , הוא להעביר את התמונות הגולמיות לLightroom (תוכנה מקבילה לפוטושופ) ומוודא שאיזון הצבעים זהה בכולן.

הכנת_טקסטורה01

לאחר מכן אני משתמש בפונקציית יישור אוטומטית, או בכלי הפרספקטיבה הידני כדי ליישר את קווי הפרספקטיבה.

הכנת_טקסטורה03 הכנת_טקסטורה04

בשלב הבא אני חותך את שולי התמונה ומתקן נקודות מסויימות שבולטות לעין, במידה והן קיימות. שימו לב שהצבעים עדיין לא מאוזנים לחלוטין עקב תנאי תאורה בעייתים בזמן הצילום, נתקן זאת מאוחר יותר.

הכנת_טקסטורה02

*למעשה הWB (איזון הלבן) של המצלמה עשה עבודה לא רעה, אך על מנת לקבל שליטה גבוהה יותר מומלץ לכוון את ה WB באופן ידני בתוך Lightroom .

בפוטושופ, אני פותח את הקובץ שעליו עבדתי, משכפל את השכבה שלו ומבצע עליו פילטר High-pass של רדיוס 100 בערך (בפוטושופ לחץ על Fillter–>otheràHighpass).

מיד לאחר מכן, לך ל Edit->Fade High pass, שנה את המצב לLuminostiy והשאר את השקיפות על 100% לחץ אישור.

הכנת_טקסטורה05

בשלב זה צריך להפוך את הטקסטורה לחזרתית כך שלא יראו סימני חזרה. לשם כך יש להשתמש בפילטר (Filter->Other->Offset), הזז את הסליידרס לחצי מרוחב הפיקסלים של התמונה (לאורך ולגובה) וטשטש את ה”תפרים” שנוצרו במרכז התמונה.

בדרך כלל אני משתדל להתאים תמונות רפרנס לחומרים שאני מייצר, לכן בכדי להגיע לצבעוניות נכונה רצוי להשתמש בכלי Match Color לפעולה זו. (Image->Adjustments->Match Color)

בחר את תמונת הרפרנס (לאחר שפתחת אותה בפוטושופ) וכוון את הסליידרים עד שתגיע להתאמה סבירה. גם ללא תמונת רפרנס , שלב זה עדיין מומלץ כדי לוודא צבעוניות נכונה לכל הטקסטורות שלך.

הכנת_טקסטורה06

Skip to content