חשיבות ההדמיות ככלי שיווק ומלווה תכנון

06/08/2018

הדמיות תלת מימד הפכו בשנים האחרונות לכלי תכנוני ושיווקי רב עוצמה המשרת נאמנה הן את עולם האדריכלות והן את הלקוח, שזוכה לראות את שלבי ההתקדמות עוד בטרם נעשו שינויים במציאות. כיום עולם ההדמיות הינו חלק נפרד מכל פרויקט אדריכלי ותהליך הבניה והשיווק כמעט ובלתי אפשרי ללא האמצעים החזותיים שמקימים לתחיה את תוכניות העיצוב והשרטוטים מדף הנייר.

תעשיית ההדמיות הפכה למבוקשת מאוד, הודות לתוצאות הריאליסטיות המתקבלות בזמן מהיר יחסית. כמו כן המדיות החברתיות והכלים הזמינים והנגישים, מאפשרים לכולם ליהנות מפלטפורמה המספקת תוצאות בזמן אמת ובמהירות.

הדמיות, תקשורת ודיאלוג

אחד האספקטים החשובים ביותר בתחום התקשורת השיווקית היא הדרך שבה המוצר מוצג ללקוחות. ההשפעה הטובה ביותר של סוג תקשורת זה היא במקום בו קהל היעד עשוי להפיק תועלת מפלט חזותי המופק באמצעות ההדמיות. לא סתם נולדה האמירה “תמונה אחת שווה אלף מילים”, כאשר תחום הנדל”ן והארכיטקטורה רתמו אותה לטובתם ועשו שינוי משמעותי באופן בו המבנה משווק, כאשר השינויים הללו נולדו כתוצאה מהתפתחות הטכנולוגיה, האינטרנט והדיגיטציה של העסקים. השימוש בשירותי הדמיה תלת-ממדים הפך להיות לא רק כלי שיווקי, אלא גם כלי המלווה את הלקוח מהמסד עד הטפחות ומאפשר לו להבין באופן מוחשי אילו שינויים או תוספות יתרחשו במהלך הבניה, וזאת בטרם הדבר נעשה בשטח. צורת עבודה זאת מאפשרת לאדריכל להדגים ללקוח מספר אופציות תכנון שונות או להראות לו את הרעיונות האישיים שלו, ובכך מתקיים דיאלוג בין השניים שמתפרש לאורך כל תקופת העבודה המשותפת.

בימינו, אדריכלים משתמשים בהדמיה תלת ממדית המעניקה ללקוח לראות את סביבת המגורים שלו בזווית של 360 מעלות, כולל מבטים לתכנון הפנים והחוץ של המבנה. כך מקבל הלקוח פרספקטיבה אחרת ואת האפשרות להבין את כוונות האדריכלים באופן מוחשי יותר.

יתרה מכך מחקרים שנערכו לאחרונה העלו כי פרויקטים מתחום הנדל”ן והבנייה, נמכרו בצורה טובה יותר כאשר הוצגו לקהל היעד באופן תלת ממדי.

לראות את הנולד

מלבד הבנה הטובה יותר של העיצוב המאפשרת ללקוחות- בעלי הבית, להימצא בעמדה טובה יותר ולהבין כיצד התכנון משרת את העיצוב וכיצד הבניין או הדירה ייראו בשלב הסופי, הרי שלהדמיה תלת ממדית יש יתרונות נוספים וחשובים.

אדריכלים או מפתחי פרויקט מסייעים ללקוחות להפוך את החלום על דירה למוחשי באמצעות הדמיה של תוספי עזר בתוך הדירה כמו אביזרי ריהוט, תאורה, צבעים ומרקמים במטרה להעניק תצוגה ריאליסטית של המבנה העתידי. לעיתים הדמיה שכזאת היא החותמת לסגירת עסקה מוצלחת, לכן מומלץ להשקיע מאמץ קטן נוסף ולהוסיף להדמיה פרטים נוספים מלבד המבנה עצמו.

כמו כן ההדמיה האדריכלית מביאה לחסכון בזמן וכסף הן של הלקוח והן של מפתחי הפרויקט מכיוון שניתן לשנות את התכנון והעיצוב בטרם החלה העבודה בפועל. בכך נמנעים עיכובים בבניה ובזבוז של חומרים, כוח אדם ועוד.

סוגי הדמיות בשלבי העיצוב השונים

בעולם הארכיטקטורה קיימות מספר הדמיות עיקריות: קונספטואליות, ארכיטקטוניות ושיווקיות. לכל אחת מהן חשיבות רבה בתהליך התכנון והשיווק והן מלוות את הצדדים משלב הרעיון ועד שלב הביצוע והמוצר המוגמר.

ההדמיות הקונספטואליות מיועדות לשלבים ההתחלתיים של הפרויקט ומשמשות כסקיצות ראשוניות להמחשת רעיון הפרויקט. בשלב זה הדמיית הפרויקט המוגמר בסגנון פוטוראליסטי איננו המטרה העיקרית כיוון שהפרויקט עצמו עדיין בשלבי התכנון. הדמיות אלה נועדות להציג את הפרויקט בפני בעלי עניין ולקוחות פוטנציאליים תוך התמקדות במאפיינים העיקריים של המבנה.

כאשר הפרויקט מתחיל לקרום עור וגידים, נכנסות לפעולה ההדמיות הארכיטקטוניות המשמשות ככלי להעברת התכנון המדויק והמיקום של אלמנטים כמו גרמי מדרגות, נקודות תאורה, מקומי הפתחים (דלתות וחלונות) ועוד. האדריכלים מסתמכים על הדמיות אלה ככלי לקבלת החלטות עיצוביות ותכנוניות וכאמצעי להעברתן והמחשתן לבעלי עניין אחרים. בתוכניות אלה יבואו לידי ביטוי הפרטים המדויקים של התוכניות והשרטוטים האדריכל הדו-מימדים החשובים לעיבוד הסופי.

הדמיות נוספות וחשובות לא פחות הן ההדמיות השיווקיות המהוות רכיב מרכזי בקמפיין השיווקי הכולל של פרויקט הבנייה המדובר. עיבודים אלה עשויים לכלול סרטוני אנימציה ריאליסטיים וקצרים או סיורים תלת  ממדים במציאות וירטואלית בתוך הפרויקט במטרה ליצור תנופה תודעתית בציבור לנראות הפרויקט ולאיכויותיו, למשוך קונים פוטנציאליים או להעלות מודעות קהילתית עבור פרויקט חשוב.

Skip to content